Google MyBusiness er din virksomhedsfortegnelse, det er her du styrer visningen på Google Maps, dine anmeldelser og reviews, og SÅ meget mere.
Google MyBusiness
Google MyBusiness er et gratis værktøj, som holder styr på informationer om dig, så som din placering på Google maps, dine åbningtider, kontaktdetaljer inklusiv hjemmesideadresse, billeder og meget andet.
Google My Business gør det nemt for dine kunder at finde vej til din forretning eller kontakte dig direkte fra Google.
HURTIG KONTAKT OG VEJVISER
Profilen indeholder blandt andet hurtig information, bl.a. rutevejleding med knap til GPS, telefonnummer med knap til opringning på mobiler, åbningstider med den nuværende dag øverst og direkte link til din hjemmeside.
HVAD MENER DU?
Vi lytter til, hvad andre mener, inden vi bestemmer os for, hvor vi vil handle. Anmeldelser, reviews og omtaler er derfor det helt sorte, når det gælder din online score.
Google Local Post
En Local Post (på dansk: indlæg) er en form for annonce – men til forskel fra Google Adwords er den gratis!
En Post er en del af din Google My Business virksomhedsprofil.
Med en post kan du skabe opmærksomhed omkring dine varer, ydelser og arrangementer og friste potentielle kunder til at besøge din hjemmeside.
Et almindeligt indlæg på Google holder kun i 7 dage for at sikre, at indholdet frisk. Er det en begivenhed, man har på, holder indlægget dog, indtil begivenheden er slut.
Indlægget vises altid, når man søger på et virksomhedsnavn eller et brand – fx Degn Grafisk. Er I flere "konkurrenter" i Google Maps søgninger (søgninger i lokalområdet), vil din annonce fylde mere og derfor være mere "klikbar".
Du kan vælge mellem forskellige slags oplæg
Tilbud - har angiver du f.eks en kuponkode, vilkår og information
Begivenhed - Her skal du angive Information, dato og eventuelt tidspunkt.
Produkt - På denne skal du angive en pris og produktoplysninger
Nyheder - Dette er den almindelige postkategori, hvor du skriver et indlæg med valgfri knap.
Google post giver mulighed for at tilføje en knap med et link til en hvilken som helst side på din hjemmeside.
Sådan gør du – tips og tricks
Google Local Post administreres i Google My Business sammen med de øvrige informationer om din virksomhed.
En post består af en kort tekst, et billede og en knap med et link.
Google giver dig muligheden for at skrive en tekst på 300 tegn. Det er dog kun de første 75 tegn, der med sikkerhed vises i Google søgninger. Og da hele pointen er at få brugere til at klikke sig ind på dit direkte link, anbefaler vi, at du holder din tekst kort.
Billede og tekst vises lidt forskelligt på de forskellige medier. Her kan du se, hvilket område der ALTID bliver vist – uanset om det vises på tablet, PC eller smartphone.
Du kan hente billedskabelonen i den rigtige størrelse her: