Knap 3,5 millioner danskere er i dag på Facebook. Tager du i betragtning, at stort set ingen i alderen 0-12 år er med på vognen, ja så er konklusionen, at alle danskere med mulighed for at være på Facebook er på Facebook.
Kom igang med Facebook
Er Facebook en helt ny verden, hjælper vi dig godt fra start. Og for dig, der allerede er godt i gang, kan vi give en hånd med i den løbende udvikling og vedligeholdelse af din side.
Vi opretter din facebookside med profilfoto og coverbillede, tilføjer de vigtigste virksomhedsoplysninger og opretter dig som administrator, så du fremadrettet selv kan følge med og/eller administrere siden.
-
Derfor bør du og din virksomhed være på Facebook
Ud af de 3,5 millioner månedlige brugere bruger cirka 62 % af os Facebook dagligt. Uden at behøve at nørde mere i tal og statistik er konklusionen ubestridt: Din målgruppe er på Facebook. Hvis ikke i arbejdstiden, så i deres fritid. Derfor bør din virksomhed også være på Facebook.
Vedligehold af din facebookside
En Facebookside skal holdes aktiv for at kaste noget af sig. Hvis der går for lang tid mellem dine opslag, vil du opdage, at de kun bliver vist for ganske få af dine følgere. Med andre ord: Der skal arbejdes lidt for sagen.
Med en løbende aftale hjælper vi med at sikre, at der sker noget ugentligt - og noget godt vel at mærke, så du ikke skræmmer dine følgere væk, men derimod tiltrækker flere. Vi kan fx tage os af annoncering, konkurrencestyring, videodelinger, billeddelinger, opdatering af grafik, boost og kampagnestyring.
For at gøre din Facebookside til en succes er det vigtigste, at vi har et tæt samarbejde. Men hvordan vi skal arbejde sammen, er helt op til dig. For nogle fungerer de spontane opslag og ideer bedst, men for de fleste er en lidt mere langsigtet plan en god idé. Det giver både mulighed for at være på forkant og for at skabe en sammenhæng mellem aktiviterer på Facebook og den øvrige annoncering, du bruger.
Har du en plan?
Vi hjælper gerne med at lave en årsplan for, hvad, hvordan og hvornår der skal ske noget på Facebook - og i din øvrige markedsføring. Vi sørger for, at det hele hænger sammen og bliver ført ud i livet.
-
HALVÅRSAFTALEløbende udvikling og vedligeholdelse14.995,-21 timerAlle priser er ekskl. moms
BUSINESS MANAGER
Hvis du er vant til at arbejde i Google Analytics, kender du også princippet bag Facebook Business Manager. I stedet for at have mange konti og lige så mange brugernavne og login, har du én konto og et login, hvor alle sider samles.
Sådan fungerer Facebook Business Manager
Giv personer adgang på forskellige niveauer
Som du altid har kunnet, kan du også i Business Manager tildele andre roller personer på din side. Titlen som sideadministrator giver fuld råderet over siden på niveau med dig selv. Skal man kunne mindre, er der også rollerne sideredaktør, sideordstyrer, sideannoncør og sideanalytiker at vælge imellem.
Du administrerer ikke kun sider, men også annoncekonti
Her bliver det ekstra smart. Skal du have en ekstern partner, som fx os, til at hjælpe dig med at annoncere og køre kampagner på Facebook, kan du også via Business Manager give adgang til din annoncekonto og dit betalingskort. Det betyder ikke, at man kan se dine kortoplysninger, og der er ingen fare for misbrug. Men vi kan annoncere på dine vegne, inden for de rammer du sætter.
Facebook rapporter og Facebookpixel
Facebook er ikke et analyseværktøj på niveau med Analytics, men du kan få nogle enkle og ret fine rapporter, der fortæller dig, hvordan dine annoncer præsterer. Disse rapporter har du naturligvis adgang til via Business Manager.
Du har måske også hørt om Facebooksporingspixel. Du har måske endda leget lidt med det. Hvis du har det, har du sikkert også ærgret dig over, at du kun kan have en enkelt af slagsen. Her bliver Business Manager (også) genial. I Business Manager kan du nemlig tilknytte en pixel til hver enkelt annoncekonto og dermed til hver enkelt side.
Ved du slet ikke, hvad sådan en pixel er for en størrelse, så lad mig kort forklare. Lad os sige, at du kører en Facebookkampagne for et nyt produkt, du lige har lanceret. Det kunne være en bog. Kunne det så ikke være meget sjovt at kunne se, hvor mange salg, du får som direkte resultat af din annoncering på Facebook? Det kan du med en pixel. Pixelen lægges i koderne på din hjemmeside, og i Facebook kan du så sætte en regel op om fx at spore, hvor mange personer der ender på siden ”tak for din ordre” på din hjemmeside. Dermed får du et ret præcist indblik i det salg, dine annoncekroner har resulteret i. Jeg bliver nødt til at sige det igen… Genialt.
Det siger Bilsyn Vodskov
Bilsyn Vodskov er en af vores gode kunder, som vi hjælper online såvel som offline. Facebook var ikke lige platformen, Thorkil havde mest fidus til, men han anerkendte, at hans målgruppe var tilstede derinde, så prøves måtte det jo. I 2016 tog vi hul på aktivitet på Facebook, og Bilsyn Vodskov er et glimrende eksempel på, at selv med relativt få følgere, kan det godt give resultater. Hør fx, hvad Thorkil fra Bilsyn Vodskov siger her:
Jeg havde fra starten ikke den store tro på, at Facebook kunne bruges til markedsføring af vores virksomhed, men blev hurtigt klar over at vi skulle være på Facebook i et eller andet omfang. Op til vinterferien 2016 lavede vi en kampagne omkring additiver til brændstoffer, hvor vi hver uge udloddede et par flasker i en konkurrence.
Jeg følte, at det var en succes, vi er i en positiv periode og mente om ikke andet, at kampagnen havde givet noget opmærksom til virksomheden. Da vi senere analyserede vores omsætning bl.a. ved hjælp af synsdata, kunne vi se, at selv om vi er inde i en positiv udvikling, steg vores omsætning meget markant i de uger, vi kørte kampagne. I dag er jeg ikke i tvivl, Facebook er en vigtig del af vores markedsføring.
Vi har derfor lavet aftale med Degn Grafisk om fast at arbejde med Facebook for at kunne fremstå som en seriøs virksomhed i de sociale medier