• Facebook annoncering Vil du gerne annoncere på Facebook? Det kan vi også hjælpe dig med. Klik på knappen og læs mere om de mange muligheder
Du er her: web - Sociale medier - Facebook

Facebook

Derfor bør du og din virksomhed være på Facebook

Knap 3,5 millioner danskere er i dag på Facebook. Hvis du et kort sekund forholder dig til det tal og tænker med ind, at stort set ingen i alderen 0-12 år er med på vognen, ja så er konklusionen i grove træk, at alle danskere, med mulighed for at være på Facebook, er på Facebook.

 

Ud af de 3,5 millioner månedlige brugere bruger cirka 62 % af os Facebook dagligt. Uden at behøve at nørde mere i tal og statistik er konklusionen ubestridt: din målgruppe er på Facebook. Hvis ikke i arbejdstiden, så i deres fritid. Derfor bør din virksomhed også være på Facebook.

 

Hos Degn Grafisk kan du vælge mellem følgende hjælp på Facebook

Startpakken – 995 kr.
Vi opretter din facebookside med profilfoto og coverbillede, tilføjer de vigtigste virksomhedsoplysninger og opretter dig som administrator, så du fremadrettet selv kan følge med og/eller administrere siden.

Månedspakker – jo længere periode, des lavere timepris

Måned for måned
Facebook 1 måned (4 timer) 2.600 kr. + moms (650 kr/time)

 

Kvartalsaftale
Facebook 3 måneder (12 timer) 6.600 kr. + moms (550 kr/time)

 

Halvårsaftale
Facebook 6 måneder (22 timer) 9.900 kr. + moms (450 kr/time)

 

Hvad vi hjælper med i den løbende vedligeholdelse af Facebook varierer meget. Men det kunne være ting som annoncering, konkurrencestyring, videodelinger, billeddelinger, opdatering af grafik, boost og kampagnestyring.


Det siger vores kunder

Bilsyn Vodskov

Bilsyn Vodskov er en af vores gode kunder, som vi hjælper online såvel som offline. Facebook var ikke lige platformen, Thorkil havde mest fidus til, men han anerkendte, at hans målgruppe var tilstede derinde, så prøves måtte det jo. I 2016 tog vi hul på aktivitet på Facebook og Bilsyn Vodskov er et glimrende eksempel på, at selv med relativt få følgere, kan resultaterne godt komme. Hør fx, hvad Thorkil fra Bilsyn Vodskov siger her:

 

Jeg havde fra starten ikke den store tro på at Facebook kunne bruges til markedsføring af vores virksomhed, men blev hurtigt klar over at vi skulle være på Facebook i et eller andet omfang. Op til vinterferien 2016 lavede vi en kampagne omkring additiver til brændstoffer, hvor vi hver uge udloddede et par flasker i en konkurrence.

 

Jeg følte, at det var en succes, vi er i en positiv periode og mente om ikke andet, at kampagnen havde givet noget opmærksom til virksomheden. Da vi senere analyserede vores omsætning bl.a. ved hjælp af synsdata, kunne vi se, at selv om vi er inde i en positiv udvikling steg vores omsætning meget markant i de uger vi kørte kampagne. I dag er jeg ikke i tvivl, Facebook er en vigtig del af vores markedsføring.

 

Vi har derfor lavet aftale med Degn Grafisk om fast at arbejde med Facebook for at kunne fremstå som en seriøs virksomhed i de sociale medier 

 

 

Vil du i gang med at bruge Facebook professionelt, kan det anbefales at kigge nærmere på Facebook Business Manager. Et stærkt værktøj for virksomheder på Facebook.

Husets FB-ekspert

Dorte Wiborg

 dw@degngrafisk.dk