• Facebook annoncering Vil du gerne annoncere på Facebook? Det kan vi også hjælpe dig med. Klik på knappen og læs mere om de mange muligheder
Du er her: web - Sociale medier - Facebook

Facebook

Derfor bør du og din virksomhed være på Facebook

Knap 3,5 millioner danskere er i dag på Facebook. Hvis du et kort sekund forholder dig til det tal og tænker med ind, at stort set ingen i alderen 0-12 år er med på vognen, ja så er konklusionen i grove træk, at alle danskere, med mulighed for at være på Facebook, er på Facebook.

 

Ud af de 3,5 millioner månedlige brugere bruger cirka 62 % af os Facebook dagligt. Uden at behøve at nørde mere i tal og statistik er konklusionen ubestridt: din målgruppe er på Facebook. Hvis ikke i arbejdstiden, så i deres fritid. Derfor bør din virksomhed også være på Facebook.

 

Hos Degn Grafisk kan vi hjælpe dig på Facebook

Er Facebook en helt ny verden, hjælper vi dig godt fra start. Og for dig, der allerede er godt i gang, kan vi give en hånd med i den løbende udvikling og vedligeholdelse af din side. 

 

Startpakken – 995 kr.
Vi opretter din facebookside med profilfoto og coverbillede, tilføjer de vigtigste virksomhedsoplysninger og opretter dig som administrator, så du fremadrettet selv kan følge med og/eller administrere siden.


Halvårsaftale - løbende udvikling og vedligeholdelse - 14.300 kr. + moms

(22 timer a 650 kr.)

En Facebook side skal holdes aktiv for at kaste noget af sig. Hvis der går for lang tid mellem dine opslag, vil du opdage, at de kun bliver vist for ganske få af dine følgere. Med andre ord: Der skal arbejdes lidt for sagen.

 

Med en løbende aftale hjælper vi med at sikre, at der sker noget ugentligt - og noget godt vel at mærke, så du ikke skræmmer dine følgere væk, men derimod tiltrækker flere. Hvad vi hjælper med i den løbende vedligeholdelse af Facebook varierer meget. Det kan fx være annoncering, konkurrencestyring, videodelinger, billeddelinger, opdatering af grafik, boost og kampagnestyring.

 

For at gøre din Facebookside til en succes er det vigtigste, at vi har et tæt samarbejde. Men hvordan vi skal arbejde sammen, er helt op til dig. For nogle fungerer de spontane opslag og ideer bedst, men for de fleste er en lidt mere langsigtet plan en god idé. Det giver både mulighed for at være på forkant og for at skabe en sammenhæng mellem aktiviterer på Facebook og den øvrige annoncering, du bruger. 

 

Har du en plan?

Vi hjælper gerne med at lave en årsplan for, hvad, hvordan og hvornår der skal ske noget på Facebook - og i din øvrige markedsføring. Vi sørger for, at det hele hænger sammen og bliver ført ud i livet.

 


Det siger vores kunder

Bilsyn Vodskov

Bilsyn Vodskov er en af vores gode kunder, som vi hjælper online såvel som offline. Facebook var ikke lige platformen, Thorkil havde mest fidus til, men han anerkendte, at hans målgruppe var tilstede derinde, så prøves måtte det jo. I 2016 tog vi hul på aktivitet på Facebook og Bilsyn Vodskov er et glimrende eksempel på, at selv med relativt få følgere, kan resultaterne godt komme. Hør fx, hvad Thorkil fra Bilsyn Vodskov siger her:

 

Jeg havde fra starten ikke den store tro på at Facebook kunne bruges til markedsføring af vores virksomhed, men blev hurtigt klar over at vi skulle være på Facebook i et eller andet omfang. Op til vinterferien 2016 lavede vi en kampagne omkring additiver til brændstoffer, hvor vi hver uge udloddede et par flasker i en konkurrence.

 

Jeg følte, at det var en succes, vi er i en positiv periode og mente om ikke andet, at kampagnen havde givet noget opmærksom til virksomheden. Da vi senere analyserede vores omsætning bl.a. ved hjælp af synsdata, kunne vi se, at selv om vi er inde i en positiv udvikling steg vores omsætning meget markant i de uger vi kørte kampagne. I dag er jeg ikke i tvivl, Facebook er en vigtig del af vores markedsføring.

 

Vi har derfor lavet aftale med Degn Grafisk om fast at arbejde med Facebook for at kunne fremstå som en seriøs virksomhed i de sociale medier 

 

 

Vil du i gang med at bruge Facebook professionelt, kan det anbefales at kigge nærmere på Facebook Business Manager. Et stærkt værktøj for virksomheder på Facebook.

Husets FB-ekspert

Dorte Wiborg

 dw@degngrafisk.dk