• Brug for et webdesign? Har du brug for et design til din nye hjemmeside, kan du altid kontakte Karen, som straks vil finde en tid i kalenderen.…
Du er her: web - Webdesign

Webdesign

Det allerførste, din hjemmeside bliver bedømt på, er det visuelle indtryk

 

Webdesign er så at sige indpakningen, der skaber forventninger til indholdet.

Er indpakningen for grim og sjusket, har den besøgende umiddelbart samme forventninger til indholdet, og det kan få mange til at forlade din side efter blot et enkelt øjekast.

 

Hos Degn Grafisk er vi naturligvis leveringsdygtige i stærkt webdesign, der både appellerer og fungerer. I et godt webdesign ligger nemlig ikke kun overvejelser om farver og typografi, men i lige så høj grad også om sidens brugervenlighed – overskueligheden og logikken. Det er vi hos Degn Grafisk altid fuldt bevidste om.

 

KONTAKT OS HER

Under udviklingen af et webdesign, er der en række ting at tage højde for.

1. Genkendelighed

Kender brugeren allerede dit brand, er det vigtigt at de føler sig hjemme i dit webdesign. Genkendelighed i webdesign skabes ved brug af din identitet, designlinje, farver og billeder.

2. Brugervenlighed

Det gælder om at gøre det nemt for dine besøgende at finde rundt, og helst den vej du gerne vil have dem.
Menuerne skal være nemme tydelige, overskuelige, og ikke for "dybe". Jo færre klik en bruger skal igennem, inden de finder den information, de skal bruge, des bedre webdesign.

3. Mobilitet

Du har sikkert hørt ordet mobilvenlig hjemmeside eller responsivt webdesign. Det er ikke bare et salgstrick eller en trend. Dit webdesign SKAL simpelthen tage hensyn til besøgende fra mobiltelefoner.

Test om din eventuelt nuværende hjemmesides webdesign er mobilvenligt.
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

 

Herunder ser du en kort forklaring af, hvad mobilvenlighed i webdesign betyder, hvor hvert farvet område faktisk er det samme indhold.

responsive webdesign

 

Læs meget mere om mobil venligt webdesign her... 

 

4. Hastighed

Det går stærkt på nettet, og hvis ikke du leverer information hurtigt nok, eller har monopol på din service, er dine besøgende videre til en anden hjemmeside med et bedre webdesign, før du kan nå at blinke.

5. Synlighed

Hvis ikke du findes på Google, så findes du ikke. Synlighed er lig med søgemaskineoptimering, og her tæller alle ovenstående punkter.

I søgemaskineoptimering tæller Google så mange faktorer at ingen ved, præcist hvad der tæller. Men der er selvfølgelig mange ting, som har vist sig at være effektive.


Summa summarum

I bund og grund gælder det om at få dit webdesign til at tiltrække søgende - guide dem ind på de sider, som er interessante for lige præsis dem, og fastholde dem på siden, indtil de når det mål, du har sat dig.

Et mål kan være et køb af dine varer på en webshop, en bestilling af dine varer via en formular, eller simpelthen at få dem til at kontakte dig personligt.

 

Et god webdesign tager hensyn til overnstående og indeholder følgende:
Gentagelser - plads - farve - struktur

Med det gør du dit webdesign forståeligt, eksklusivt, overskueligt og nemt


4 gode ting til webdesign.

Billeder - Har du en webshop, eller sælger du varer udelukkende på nettet, så er buzz ordet BILLEDER i dit webdesign - mange, flotte og selvfølgelig optimeret til web.

 

Infographic - Svært fordøjelig information kan sættes op, så det er forståeligt og indlysende.

 

Guides - Hvem, hvad, hvor. Stil spørgsmålet om ALT i dit serviceområde, og besvar det på din hjemmeside

 

Call to action - Dette fine ord dækker egentlig over hele pointen med din hjemmeside. Lad brugeren bestemme, hvornår de vil købe din vare eller nå det mål, DU har sat. Hvis brugeren er overbevist halvejs nede på din side, skal du ikke tvinge dem til at læse til bunden for at finde din KØB DET NU knap.


Her kan du se eksempler på webdesign vi allerede har udført.

At fejle i planlægningen af dit webdesign, er en plan om at fejle.