• Vil du vide mere? Vil du vide mere om eCommerce og webshop fra Degn Grafisk? Kontakt Henrik på tlf. 96 72 70 81 og få en snak om de mange …
Du er her: web - Cms - Ecommerce (webshop)

Ecommerce (webshop)

De dage, hvor man tvivlede på, om forbrugerne nogensinde ville tage begrebet webshopping til sig, er for længst lagt bag os. Ifølge undersøgelser handler ca. 40 % af os danskere på nettet hver måned. Det tal berettiger til den stadig stigende mængde af webshops, der hvert år finder deres plads i cyberspace. Hos Degn Grafisk kan du både købe systemet og få lavet og kodet designet.

 

Kom godt fra start med Free + Basic 250

Uanset hvilken webløsning du vælger, har du altid mulighed for at tilkøbe et webshopmodul. Det mindste kalder vi Basic 250 og kan rumme helt op til 250 produkter.

Sammen med en Free-løsning med 25 sider har du mulighed for at starte en yderst billig webshop op - og har du brug for en større shop, er det naturligvis altid muligt at opgradere,

webshop

 

Inkluderer eCom moduler:

 

  • Indkøbskurv
  • Betalingsgateway
  • Priser
  • Rabatter
  • PowerPack
  • Relaterede varer
  • Varesøgning
  • Sortiment

Hjemmesider med en ekstra dimension

Der er mange fællestræk ved hjemmesider og webshops, men webshops har lige den ekstra dimension. Her skal brugeren have penge op af lommen, og det sætter nogle andre spilleregler. Brugerne er yderst kritiske og selv helt små fejltrin eller fejlprioriteringer kan koste dyrt.


Som det gælder med enhver hjemmeside er designet og de visuelle klæder det første, der møder den besøgende – og ikke noget, der bør under-

vurderes. Designet kan ikke sælge dine produkter alene, men det kan præsentere dem i et visuelt miljø, der virker seriøst, professionelt, tillids-

vækkende og overskueligt. Det skal umiddelbart være let for brugeren at få overblik og svar på spørgsmålene ”Hvad sælger de?”, ”Hvorfor handle her?” og ”Hvor starter jeg?”.


Undersøgelser har vist, at man har ca. 50 millisekunder til at overbevise den besøgende om, at de er landet på en side, der er værd at kigge nærmere på. Vi gentager: 50 millisekunder! Det er ikke mere end et splitsekund og understreger hvor vigtigt det er, at den grafiske servering er i top.


Er den potentielle kunde først landet og blevet mere end et sekund på din webshop kan der sættes flueben ud for første mission. Den næste er så at få kunden til at blive og selvfølgelig i sidste ende handle.

 

En god struktur og logisk navigation er alfa omega. Det skal være nemt at komme i gang – og det skal være nemt at komme i mål. Og vil du hjælpe kunden godt på vej, så sørger du for, at flere veje fører til målstregen. En vej er typisk den almindelige navigation vandret eller i venstre side. Men en anden kunne fx være søgning via søgefelt. Undersøgelser viser her, at ca. halvdelen af alle besøgende går direkte til søgefunktionen og søger efter det ønskede produkt.

Forhold dig til din målgruppe

Der er mange regler, som er gældende uanset målgruppe, men der kan også være ting, man bør forholde sig ekstra til ved bestemt målgrupper. Fx har det ifølge Forrester Research vist sig, at 87 % af alle unge mellem 18 og 24 år ikke vil købe et produkt, der ikke er anmeldt af andre kunder. Det er da et tal, man kan og må forholde sig til.

Mange handler stopper i kurven

Der er ikke noget stadie, hvor det går an at slække på reglerne og de sunde principper. Selv når kunden er blevet på siden, har fundet produktet og lagt det i kurven er frafaldsraten temmelig høj. Man taler om så høje procenter som 40-60 % - og flere af dem skyldes noget så simpelt som, at kunden er i tvivl om produktet er kommet i kurven.

 

Det er vist ved at stå klart, at der ligger mange overvejelser bag en webshop og hos Degn Grafisk er du sikret en dedikeret rådgivning. Vi tilegner os løbende erfaringer og opdateret viden, og vi deler hjerteligt gerne ud af dem til vores kunder. Så står du og vil i gang med at sælge på nettet, kan vi kun opfordre til, at du griber telefonen eller springer til tasterne. Vi sidder klar til at hjælpe dig med din nye webshop.