• Undgå straf fra Google Sørg for, at din hjemmeside er optimeret til visning på smartphones pr. 21. april eller mist værdifuld trafik fra mobile…
  • Mangler du et stærkt logo? Vi har gennem årerne haft fornøjelsen af at hjælpe mange iværksættere i gang med et stærkt logo og en solid grafisk linj…
  • Rold Storkro Jeg syntes det har været en leg at samarbejde med Degn Grafisk, ikke mindst den grafiske afdeling, som gjorde...
Du er her: Nyheder - vis nyhed

Google melder ud om mobile hjemmesider

Sørg for, at din hjemmeside er optimeret til visning på smartphones eller mist værdifuld trafik fra mobile googlesøgninger fra d. 21. april 2015.

 

 

Har I ikke allerede et mobilt website, har du nok overvejet, om det var noget, I burde have. Et stigende antal besøgende fra smartphones har længe været et argument, men nu er der kommet endnu et på tavlen. Google har slået på den store tromme, og om ganske få uger vil det have stor betydning i en google-søgning på en telefon, om et site er optimeret til mobilvisning eller ej.

 

Det betyder, at Google vil rangere din hjemmeside markant lavere end sites, der er optimeret, og på den måde står du til at gå glip af en ikke uvæsentlig mængde besøg. I værste fald bliver du slet ikke fundet på mobile søgninger.

 

Hvorfor denne stramning?

Selvom vi ikke altid ved, præcis hvad Google gør og tænker, så ligger det fast, at de er interesseret i, at deres brugere, får de allermest brugbare og relevante resultater, når de foretager en søgning. Sådan holder de deres position, som den altdominerende søgemaskine. I Danmark bruger omkring 90 % Google, når de skal søge på nettet. Andre maskiner som Bing og Yahoo, når dem ikke til sokkeholderne. Og det skyldes i høj grad, at Google leverer.

 

I dag foregår mere end 50 % af al webtrafik på mobile devices. Det vil sige telefoner og tablets. Cirka halvdelen (25 %) er mobiltelefoner, og tallet er fortsat stigende. Det forholder Google sig til, og det bør man også som hjemmeside-ejer forholde sig til. Lander man som bruger på en side, der er ulæselig, hvor links ikke er til at ramme med en finger, og alting skal zoomes og flyttes på, så er man ude af døren, lige så hurtigt, man kom ind – og i stedet på vej i armene på konkurrenten. 

 

Hvad kan du gøre?

Vil du gerne sørge for, at dine kunder får en optimal oplevelse på din hjemmeside, og vil du gerne undgå at komme i ”bad standing” hos Google, så er det NU, der skal sættes ind, og hos Degn Grafisk er der naturligvis hjælp at hente.

 

Du kan selv teste din hjemmeside for mobilvenlighed her.

 

Har du i forvejen en hjemmeside hos os, kan vi koble et mobilt design på løsningen og få et og samme indhold til at blive vist på både desktop-versionen og mobil-versionen. Skal du rette et komma, gør du det altså kun et sted. Ikke to.

 

Har du spørgsmål eller brug for et tilbud på en mobil løsning, skal du ikke holde dig tilbage. Send en mail til pk@degngrafisk.dk, så kontakter vi dig og drøfter dine muligheder.

 

Lad os sammen sejre på Google.


skrevet: 18-03-2015
Tilbage